Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie z dnia 26 czerwca 2018 roku
REGULAMIN
KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W GNIEŹNIE
z dnia 26 czerwca 2018 roku
Na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2067 – z późn. zm.) ) postanawia się, co następuje:
ROZDZIAŁ I
PRZEPISY OGÓLNE
§ 1. 1. Ustala się Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie, zwanej dalej „Komendą”, której siedziba znajduje się w Gnieźnie przy ul. Papieża Jana Pawła II nr 2.
2. Komenda jest jednostką organizacyjną Policji stanowiącą aparat pomocniczy Komendanta Powiatowego Policji w Gnieźnie.
3. Regulamin określa strukturę organizacyjną Komendy i tryb kierowania oraz zadania komórek organizacyjnych Komendy i zasady współdziałania jednostek organizacyjnych Policji funkcjonujących na obszarze powiatu gnieźnieńskiego.
§ 2. Zakres działania Komendy określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji w sprawie szczegółowych zasadach organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.
§ 3. Komendant Powiatowy Policji w Gnieźnie podlega:
-
Komendantowi Wojewódzkiemu Policji w Poznaniu w zakresie wynikającym z funkcji
przełożonego policjantów oraz Wojewodzie Wielkopolskiemu jako organowi administracji rządowej, właściwemu w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania
bezpieczeństwa i porządku publicznego; -
zwierzchnictwu Starosty Powiatu gnieźnieńskiemu, sprawowanemu nad
funkcjonowaniem zespolonych powiatowych służb, inspekcji i straży powiatowych
z wyjątkiem:
-
spraw dotyczących wykonywania czynności operacyjno - rozpoznawczych,
dochodzeniowo-śledczych i czynności z zakresu ścigania wykroczeń,
-
spraw w postępowaniach administracyjnych, w których organem wyższego stopnia na mocy ustaw jest Komendant Wojewódzki lub Komendant Główny Policji.
§ 4. 1. Podstawowy rozkład czasu służby i pracy w Komendzie w dniach od poniedziałku do piątku rozpoczyna się o godzinie 7:30 i kończy się o godzinie 15:30.
2. Policjanci i pracownicy Komendy są zobowiązani potwierdzać obecność w służbie lub pracy własnoręcznym podpisem, składanym bezpośrednio przed jej podjęciem
w przeznaczonych do tego celu ewidencjach czasu służby i pracy.
3. Przerwanie czasu służby lub pracy oraz przedłużenie czasu służby lub pracy wymaga zgody bezpośredniego przełożonego i potwierdzenia w przeznaczonych do tego celu ewidencjach.
4. Kierownicy jednostek i komórek organizacyjnych Komendy prowadzą ewidencję przypadków przedłużania czasu służby lub pracy policjantów i pracowników. Ewidencję tę udostępnia się policjantowi lub pracownikowi na jego żądanie.
§ 5. Policjanci i pracownicy Komendy zobligowani są do dostosowania ubioru stosownie do charakteru wykonywanej pracy.
§ 6. 1. Komendant lub jego zastępcy przyjmują interesantów w sprawach skarg
i wniosków w każdy poniedziałek od godziny 15.30 do godziny 17.30, a w dni robocze od godziny 8.00 do godziny 14.00 – wyznaczony przez niego policjant lub pracownik Policji.
2. Komendant lub jego zastępcy przyjmują interesantów w sprawach petycji w każdy poniedziałek od godziny 15.30 do godziny 17.30, a w dni robocze od godziny 8.00 do godziny 14.00 – wyznaczony przez niego policjant lub pracownik Policji.
3. Problematyka skarg i wniosków unormowana została w dziale VII ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego. Skargi można składać w formie pisemnej, drogą elektroniczną lub ustnie do protokołu.
ROZDZIAŁ II
STRUKTURA ORGANIZACYJNA KOMENDY
§ 7. Ustala się następującą strukturę organizacyjną Komendy:
-
Kierownictwo:
-
Komendant Powiatowy Policji,
-
I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji,
-
Zastępca Komendanta Powiatowego Policji;
-
Komórki organizacyjne w służbie kryminalnej:
-
Wydział Kryminalny,
-
Wydział do walki z Przestępczością Gospodarczą;
3) Komórki organizacyjne w służbie prewencyjnej:
-
Wydział Prewencji,
-
Wydział Ruchu Drogowego,
-
Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo – Informacyjnych;
4) Komórki organizacyjne w służbie wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym:
-
Zespół Kadr i Szkolenia,
-
Zespół Dyscyplinarny, Skarg i Wniosków,
-
Zespół Prezydialny,
-
Zespół Finansów i Zaopatrzenia,
-
Zespół Obsługi Systemów Informacyjnych,
-
Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
-
Jednoosobowe Stanowisko do spraw Ochrony Przeciwpożarowej,
-
Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
§ 8. Strukturę organizacyjną Komendy ustala Komendant.
ROZDZIAŁ III
TRYB KIEROWANIA W KOMENDZIE
§ 9. 1. Komendą kieruje Komendant Powiatowy Policji, zwany dalej „Komendantem” przy pomocy I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji, Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji, kierowników komórek organizacyjnych Komendy oraz policjantów
i pracowników wyznaczonych do koordynowania realizacji zadań zespołów jak też bezpośrednio podległych mu policjantów i pracowników.
2. Komendant określa zadania i kompetencje I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji, Zastępcy komendanta powiatowego Policji, Komendantów Komisariatów, kierowników komórek organizacyjnych oraz bezpośrednio podległych mu policjantów i pracowników na stanowiskach samodzielnych.
3. W razie czasowej niemożności sprawowania funkcji przez Komendanta zakres jego zadań i kompetencji przejmuje I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji.
4. Komendant może powoływać na stałe lub doraźnie zespoły i wyznaczać policjantów lub pracowników odpowiedzialnych za koordynację pracy tych zespołów.
5. Komendant może upoważnić poszczególnych policjantów lub pracowników
do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
6. Komendant może upoważnić kierowników komórek organizacyjnych do kontaktów, w jego imieniu, z innymi podmiotami w celu realizowania spraw w zakresie właściwości rzeczowej.
7. Komendant jest uprawniony do wydawania rozkazów, zarządzeń, decyzji w zakresie ustalonym obowiązującymi przepisami oraz według właściwości określonej w niniejszym Regulaminie.
§ 10. Komendantowi podlegają kierownicy niżej wymienionych jednostek organizacyjnych Policji funkcjonujących na obszarze powiatu:
-
Komisariatu Policji w Czerniejewie;
-
Komisariatu Policji w Kłecku;
-
Komisariat Policji w Trzemesznie;
-
Komisariat Policji w Witkowie.
§ 11. 1. Komendant sprawuje nadzór nad realizacją zadań niżej wymienionych komórek organizacyjnych Komendy:
-
Zespół Kadr i Szkolenia;
-
Zespół Dyscyplinarny, Skarg i Wniosków;
-
Zespół Prezydialny;
-
Zespół Finansów i Zaopatrzenia;
-
Zespół Obsługi Systemów Informacyjnych;
-
Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
-
Jednoosobowe Stanowisko do spraw Ochrony Przeciwpożarowej;
-
Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych,
2. I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji sprawuje nadzór nad realizacją zadań
niżej wymienionej komórki organizacyjnej Komendy:
1) Wydział Prewencji;
2) Wydział Ruchu Drogowego
oraz nad realizacją zadań przez komórki organizacyjne w służbie prewencyjnej
Komisariatów wymienionych w § 10.
3. Zastępca Komendanta Powiatowego Policji sprawuje nadzór nad realizacją zadań
niżej wymienionej komórki organizacyjnej Komendy:
1) Wydział Kryminalny;
2) Wydział do walki z Przestępczością Gospodarczą
oraz nad realizacją zadań przez komórki organizacyjne w służbie kryminalnej Komisariatów wymienionych w § 10.
§ 12. Jednostki organizacyjne Policji, o których mowa w § 10 posiadają odrębne regulaminy.
§ 13. 1. Komórką organizacyjną Komendy, zwaną dalej „komórką” kieruje jej kierownik przy pomocy zastępców, kierowników podległych komórek organizacyjnych niższego szczebla oraz bezpośrednio podległych policjantów i pracowników Policji.
2. Kierownik komórki określa szczegółowy zakres zadań podległej komórki, zatwierdzany przez Komendanta, oraz:
-
karty opisów stanowiska pracy;
-
opisy stanowisk pracy.
3. Kierownik komórki jest zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji zadań i kart,
o których mowa w ust. 2, wynikających ze zmian organizacyjno – etatowych w Komendzie.
4. Kierownika komórki w czasie jego nieobecności zastępuje jego zastępca albo policjant lub pracownik wskazany przez tego kierownika.
5. Kierownik komórki organizacyjnej Komendy może zlecać podległym policjantom lub pracownikom wykonywanie innych zadań, niż wynikają z kart opisu stanowisk pracy
i opisów pracy zadań, mieszczących się w zakresie zadań realizowanych przez daną komórkę.
6. Zastępowanie kierownika obejmuje wykonywanie zadań, o których mowa
w regulaminie Komendy oraz szczegółowym zakresie działania komórki chyba, że kierownik komórki określi inny zakres zastępstwa.
7. Kierownik komórki organizacyjnej komendy zapoznaje podległych policjantów
i pracowników z kartami opisu stanowisk pracy lub opisami stanowisk pracy.
8. Karty opisu stanowisk pracy, o których mowa w ust 2 pkt 1, sporządza się w trybie
i na zasadach określonych w przepisach w sprawie szczegółowych zasad organizacji
i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.
9. Opisy stanowisk pracy, o których mowa w ust. 2 pkt 2, osób zatrudnionych na podstawie przepisów o służbie cywilnej, sporządza się na podstawie tych przepisów.
ROZDZIAŁ IV
ZADANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH KOMENDY
§ 14. Do zakresu zadań Wydziału Kryminalnego należy:
-
wykonywanie czynności operacyjno – rozpoznawczych i dochodzeniowo - śledczych
w celu ujawniania przestępstw i sprawnego wykrywania ich sprawców, współdziałając
w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
-
organizowanie oraz koordynowanie i realizowanie działań w zakresie rozpoznawania,
zapobiegania i zwalczania przestępczości kryminalnej i narkotykowej a także
wykrywania i ścigania sprawców tych przestępstw;
-
inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć z instytucjami państwowymi, organizacjami społecznymi mającymi na celu przeciwdziałanie i zwalczanie przestępstw kryminalnych zjawisk kryminogennych oraz patologii społecznych;
-
współdziałanie w zakresie określonym przez Komendanta Powiatowego Policji z :
a) właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Głównej Policji,
b) Wydziałem Kryminalnym Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu,
c) komórkami organizacyjnymi Komendy;
-
prowadzenie, organizowanie i nadzorowanie na terenie podległym akcji o zasięgu
ogólnopolskim oraz działań operacyjnych w sprawach o szczególnym wydźwięku
społecznym;
-
prowadzenie postępowań przygotowawczych, oraz wykonywanie czynności
wynikających z trybu art. 307 kpk i art. 308 kpk; -
prowadzenie śledztw w zakresie powierzonym do wykonania przez prokuraturę;
-
prowadzenie form pracy operacyjnej z wykorzystaniem dostępnych metod;
-
prowadzenie współpracy z osobowymi źródłami informacji w zakresie uzyskiwania
informacji na temat przestępstw i ich sprawców;
-
realizowanie zadań zleconych przez sądy, prokuratury oraz inne jednostki Policji
w zakresie właściwości miejscowej;
-
realizowanie zadań związanych z odzyskiwaniem rzeczy utraconych, ustalaniem
składników majątkowych oraz tymczasowym zajęciem mienia ruchomego w ramach
prowadzonych postępowań przygotowawczych, a także w ramach prowadzonej pracy
operacyjnej; -
prowadzenie i koordynowanie poszukiwań osób i rzeczy a także identyfikacja osób
i zwłok, współdziałanie w tym zakresie z innymi jednostkami Policji; -
organizowanie i uczestnictwo w szkoleniach funkcjonariuszy wydziału obejmujących
zakres zwalczania przestępczości oraz obowiązujących przepisów i procedur prawnych; -
wytyczanie kierunków, określanie form i metod skutecznego rozpoznawania,
zapobiegania, ujawniania przestępstw, ścigania sprawców przestępstw kryminalnych
i narkotykowych oraz wszczynanie i prowadzenie postępowań przygotowawczych;
-
obejmowanie nadzorem szczególnym postępowań przygotowawczych w sprawach
o przestępstwa o znacznym ciężarze gatunkowym;
-
organizowanie i prowadzenie współpracy z osobami udzielającymi pomocy Policji;
-
obsługa funduszu operacyjnego w zakresie prowadzenia zastępczej dokumentacji
księgowej i wypłaty gotówki z tego funduszu;
-
ocenianie przez Komendanta Powiatowego Policji za pośrednictwem Naczelnika
Wydziału Kryminalnego zasadności wydatków z funduszu operacyjnego, dbanie o jego
właściwe wykorzystanie oraz prowadzenie związanej z tym dokumentacji; -
sprawowanie nadzoru ogólnego oraz dokonywanie ocen działalności w zakresie
przestrzegania prawa, sprawności organizacyjnej, ekonomiki procesowej i rezultatów
wykrywczych w zakresie pracy dochodzeniowo-śledczej podległych komisariatów Policji;
-
sporządzanie dokumentów rejestracyjnych i ewidencyjnych dotyczących osób, zdarzeń
oraz realizowanie czynności określonych przepisami o pracy operacyjno–rozpoznawczej,
procesowej i innej;
-
wykonywanie czynności techniczno–kryminalistycznych tj. ujawnianie i utrwalanie oraz
zabezpieczanie śladów kryminalistycznych, dokumentowanie tych czynności oraz
w razie potrzeby powoływanie biegłych w celu wydania stosownej opinii;
-
prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych i związanej z tym dokumentacji;
-
udzielanie bieżących konsultacji specjalistycznych dla komórek organizacyjnych
Komendy, prokuratur i sądów;
-
sprawowanie nadzoru przez Naczelnika i wyznaczonych policjantów nad pracą
funkcjonariuszy oraz udzielanie im pomocy w zakresie:
-
prawidłowości stosowania metod i środków kryminalistycznych służących do ujawnienia i zabezpieczenia śladów oraz dokumentacji kryminalistycznej
i procesowej,
-
udzielanie pomocy, a w razie potrzeby prowadzenie oględzin i innych czynności procesowych,
-
prowadzenie szkoleń i doskonalenia zawodowego z zakresu techniki kryminalistycznej;
-
współdziałanie z Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym i Laboratorium
Kryminalistycznym oraz wydziałami Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu
i komórkami organizacyjnymi Komendy;
-
wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych
kompetencji;
-
realizowanie poleceń i wytycznych dotyczących sprawozdawczości w Policji, w tym
bieżące wprowadzanie danych do SESPol;
-
wykonywanie czynności techniczno – kryminalistycznych na rzecz Komendy, jednostek
Policji powiatu gnieźnieńskiego oraz innych jednostek Policji, organów ścigania oraz
wymiaru sprawiedliwości;
30) organizowanie działań w zakresie rozpoznania, zapobiegania i zwalczania przestępczości
pseudokibiców, a także organizowanie i inspirowanie działań poprawiających wykrywanie
przestępstw, których sprawcami są pseudokibice.
§ 15. Do zakresu zadań Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą należy:
1) określanie form i metod skutecznego rozpoznawania, zapobiegania i ujawniania
przestępstw gospodarczych oraz korupcyjnych, prowadzenie postępowań
przygotowawczych w tym zakresie, ściganie sprawców oraz upowszechnienie
doświadczeń w tym zakresie;
2) prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa korupcyjne
oraz gospodarcze;
3) wypracowywanie i wdrażanie skutecznych metod w prowadzonych formach pracy
operacyjnej;
4) koordynowanie i nadzorowanie komisariatów Policji w zakresie rozpoznawania
i zwalczania przestępczości gospodarczej;
5) przejmowanie do prowadzenia postępowań przygotowawczych o dużej złożoności,
zawiłości i ciężarze gatunkowym;
6) utrzymywanie stałej współpracy w zakresie ujawniania i ścigania przestępstw oraz ich
sprawców z Urzędem Skarbowym, Urzędem Kontroli Skarbowej, Urzędem Celnym
i innymi instytucjami kontrolnymi oraz organami administracji państwowej;
7) inicjowanie, organizowanie i nadzorowanie akcji o zasięgu ogólnopolskim oraz operacji
specjalnych, a także działań operacyjnych w sprawach o szczególnym wydźwięku
społecznym zarówno w sprawach o przestępstwa korupcyjne jak i gospodarcze;
8) rozpoznawanie, ujawnianie i ściganie przestępstw sprzedajności, przekupstwa, płatnej
protekcji i nadużyć skarbowych w sferze korupcji gospodarczej i urzędowej;
9) rozpoznawanie powiązań i wpływu biznesu na pracowników instytucji państwowych lub
samorządowych;
10) prowadzenie i organizowanie wszystkich metod i form pracy operacyjnej;
11) realizacja innych nie wymienionych zadań zleconych przez kierownictwo komendy oraz
prowadzenie stałej współpracy z komórką organizacyjną Komendy Wojewódzkiej Policji
właściwej w sprawach gospodarczych.
§ 16. Do zakresu zadań Wydziału Prewencji należy:
-
inicjowanie, organizowanie i podejmowanie działań mających zapobiegać popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz innych zjawisk kryminogennych, współdziałanie w tym zakresie z zainteresowanymi organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
-
organizowanie i bieżące analizowanie efektów działań podejmowanych na rzecz poprawy stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego z uwzględnieniem form i metod pełnienia służby patrolowej, obchodowej i ochronnej przez komórki organizacyjne Komendy;
-
tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organizacjami samorządu terytorialnego oraz
organizacjami i instytucjami pozarządowymi programów prewencyjnych, w tym
ukierunkowanych na:
a) zapewnienie osobom zamieszkałym na obszarze powiatu bezpieczeństwa i porządku
w miejscach publicznych,
b) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród
dzieci i młodzieży,
c) organizowanie, koordynowanie i wykonywanie czynności patrolowych,
interwencyjnych oraz ochronnych,
d) zapewnienie mieszkańcom możliwości sygnalizowania lub zgłaszania Policji
o zdarzeniach i sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia albo
porządkowi publicznemu, a także stworzenie warunków umożliwiających
natychmiastową reakcję Policji na takie sygnały lub zgłoszenia,
e) kreowanie w społecznościach lokalnych pozytywnego wizerunku Policji oraz
podejmowanych przez Policję działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku
publicznego;
-
ujawnianie, zapobieganie, zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród
dzieci i młodzieży;
-
organizowanie współpracy z organami samorządowymi, administracją publiczną, sądami
a także organizacjami społecznymi w zakresie działalności profilaktycznej oraz
wychowawczej;
-
organizowanie, wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia
służby przez policjantów służby prewencyjne;
-
organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie służby dyżurnej w jednostce a także
nadzorowanie i koordynowanie pracy w podległych komisariatach Policji;
-
planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie
zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych
zgromadzeń publicznych, imprez masowych i protestów społecznych;
-
organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania
i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu w tym zakresie
z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi,
inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;
-
realizowanie i nadzorowanie czynności w postępowaniach mandatowych;
-
ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej oraz na obszarach wodnych;
-
zapewnienie właściwych warunków w pomieszczeniach przeznaczonych dla osób zatrzymanych i doprowadzanych w celu wytrzeźwienia;
-
realizowanie doprowadzeń osób oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi
komórkami organizacyjnymi Policji;
-
sporządzenie dokumentacji w zakresie zatrzymywania osób do wytrzeźwienia zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz prowadzenie ewidencji wezwań
i należnych kwot z tytułu opłat za pobyt w Pomieszczeniu dla Osób Zatrzymanych
Komendy;
-
koordynowanie działań rozpoznawczych, kompleksowa analiza zjawisk demoralizacji
i przestępczości nieletnich oraz inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do
zapobiegania patologii, w szczególności wśród dzieci i młodzieży;
-
przygotowanie, planowanie i realizacja działań sztabowych związanych
z zabezpieczaniem imprez o dużym stopniu ryzyka zagrożenia bezpieczeństwa
uczestników lub porządku publicznego;
-
inicjowanie, planowanie, organizowanie i koordynowanie realizacji zadań z zakresu
przygotowań obronnych Policji na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa oraz wojny
w Komendzie, w tym wykonywanie zadań związanych z przygotowaniami obronnymi
Policji w zakresie właściwości wydziału;
-
inicjowanie, planowanie, organizowanie i koordynowanie realizacji zadań z zakresu przygotowań do reagowania w sytuacjach kryzysowych spowodowanych wystąpieniem katastrof naturalnych, awarii technicznych i innych zagrożeń, w tym wykonywanie zadań związanych z reagowaniem kryzysowym Policji, w zakresie właściwości merytorycznej wydziału;
-
realizowanie funkcji kierowania w zakresie określonym dla służb dyżurnych Komendy;
-
prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach określonych w ustawach oraz dotyczących wydawania pozwoleń na zakup i posiadanie broni pneumatycznej według odrębnych przepisów;
-
prowadzenie bazy SESPOL oraz SWD w zakresie własnego systemu dowodzenia;
-
wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego Policji;
-
wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych kompetencji;
-
wprowadzanie zmian i dokonywanie rejestracji w aplikacji PRIM;
-
współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;
-
wykonywanie czynności w sprawach czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz w sprawach o wykroczenia;
-
współdziałanie z innymi komórkami organizacjami Komendy w zakresie zadań realizowanych przez te komórki, zwłaszcza w odniesieniu do problematyki ujawniania przestępstw kryminalnych i gospodarczych;
-
kształtowanie właściwych warunków współpracy ze strażami miejskimi (gminnymi) na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli;
-
organizowanie i koordynowanie działań związanych z wyszkoleniem strzeleckim dla
policjantów Komendy i podległych komisariatów Policji powiatu gnieźnieńskiego;
-
przygotowanie i kierowanie do działań sił nieetatowych pododdziałów Policji oraz
nieetatowej grupy rozpoznania pirotechnicznego;
31) współpraca z koordynatorem właściwej komórki Komendy Wojewódzkiej Policji;
32) realizacja innych nie wymienionych zadań zleconych przez kierownictwo Komendy.
§ 17. Do zakresu zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy:
-
czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem na drogach, w szczególności
poprzez organizowanie służb patrolowych ruchu drogowego na podległym terenie;
-
prowadzenie wzmożonych działań ukierunkowany na określone, negatywne zjawiska
przyczyniające się do powstawania zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu na drodze;
-
analizowanie stanu bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym oraz wskazywanie na przyczyny powstawania zdarzeń na drodze, a na tej podstawie wyznaczanie kierunków pracy Policji mającej na celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
-
wykonywanie czynności na miejscu zdarzeń drogowych (kolizji i wypadków) w zakresie
zabezpieczenia procesowego oraz likwidacji skutków tych zdarzeń;
-
opiniowanie oraz zabezpieczenie imprez i uroczystości, z którymi wiąże się konieczność
wprowadzenia czasowej reorganizacji ruchu na drogach powiatu gnieźnieńskiego
odbywających się na drogach;
-
propagowanie przestrzegania zasad przepisów ruchu drogowego, a w szczególności prowadzenie edukacji szkolnej w tym zakresie;
-
realizacja zagadnień dotyczących transportu drogowego;
-
realizacja zagadnień dotyczących przewozów materiałów niebezpiecznych;
-
współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi Policji;
-
współdziałanie z podmiotami pozapolicyjnymi mającymi wpływ na zapewnienie
bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
-
realizacja zagadnień dotyczących inżynierii ruchu drogowego oraz współdziałanie
z odpowiednimi zarządcami dróg;
-
rejestrowanie w systemie informatycznym zagadnień z zakresu ujawnionych wykroczeń w ruchu drogowym;
-
opiniowanie wniosków o wykorzystanie dróg w sposób szczególny;
-
prowadzenie bazy SESPOL oraz SWD w zakresie własnych kompetencji;
-
wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych kompetencji;
-
realizacja zadań w zakresie zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa w ruchu drogowym w czasie eskort policyjnych pojazdu lub kolumny pojazdów;
-
realizacja zadań związanych ze zwalczaniem przestępczości pospolitej;
-
kształtowanie właściwych warunków współpracy ze strażami miejskimi (gminnymi) na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli;
-
realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Komendy,
w zakresie właściwości merytorycznej wydziału.
-
nadzór nad pracą komisariatów Policji powiatu gnieźnieńskiego w zakresie realizacji
zadań związanych z ochroną bezpieczeństwa i porządku na drogach gminnych z terenu KP.
§ 18. Do zakresu zadań Zespołu Kadr i Szkolenia należy:
1) realizowanie polityki kadrowej Komendanta przez wdrażanie decyzji i wytycznych do
praktyki kadrowej;
2) przygotowywanie regulaminu jednostki oraz koordynowanie procesu opiniowania
regulaminów podległych komisariatów Policji, wydawanych w porozumieniu
z Komendantem;
3) realizowanie zadań w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnych
Komendy i podległych komisariatów Policji, w tym w sprawach organizowania tych
struktur na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
4) opiniowanie formalne i merytoryczne wniosków personalnych i raportów policjantów;
5) przyjmowanie dokumentów od osób ubiegających się o przyjecie do służby
w wielkopolskiej Policji;
6) organizowanie i prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska
służbowe w Policji, wskazane przez Komendanta, objęte Ogólnym trybem i zasadami
przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe
w Policji;
7) organizowanie i prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych w stosunku do kandydatów na
stanowiska pracownicze w korpusie służby cywilnej oraz stanowiska bezmnożnikowe
w Policji na terenie powiatu;
8) obsługiwanie policjantów i pracowników komórek oraz jednostek organizacyjnych
Komendy związanych z przebiegiem służby i pracy;
9) tworzenie rezerw osobowych w zakresie wynikającym z zadań mobilizacyjno- obronnych;
10) prowadzenie zbiorów etatu Komendy i komisariatów Policji oraz etatu jednostki
zmilitaryzowanej;
11) rozpoznawanie, analizowanie oraz zgłaszanie do Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy
Wojewódzkiej Policji w Poznaniu potrzeb dotyczących kierowania policjantów
i pracowników Policji na kursy specjalistyczne w ramach doskonalenia zawodowego
centralnego oraz policjantów na szkolenia zawodowe dla absolwentów szkół wyższych;
12) organizowanie, prowadzenie i dokumentowanie doskonalenia zawodowego lokalnego,
w tym: szkolenia strzeleckiego oraz testu sprawności fizycznej;
13) prowadzenie akt osobowych policjantów i pracowników Policji Komendy oraz
podległych komisariatów Policji oraz prowadzenie kart ewidencyjnych;
14) nadzór nad prawidłowością i terminowością opiniowania policjantów Komendy
i podległych KP, zgodnie z obowiązującymi przepisami w przedmiotowym zakresie;
15) sporządzanie wniosków w sprawie awansów w stopniach służbowych oraz w sprawie
weryfikacji stopni wojskowych na odpowiednie stopnie policyjne;
16) sporządzanie wniosków o nadanie odznaczeń i medali dla policjantów i pracowników
Policji;
17) sporządzanie dokumentacji związanej z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy
oraz stosunku służbowego;
18) wykonywanie zadań w zakresie medycyny pracy, dotyczących badań wstępnych,
okresowych, profilaktycznych oraz innych usług zdrowotnych;
19) administrowanie i obsługa Systemu Wspomagania Obsługi Policji (SWOP – kadra);
20) sporządzanie miesięcznych meldunków o stanie zatrudnienia, sprawozdań SESPOL
oraz SWEZ – HR system wspierający efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi
w korpusie służby cywilnej oraz miesięcznych i rocznych deklaracji do PFRON-u;
21) prowadzenie obsługi administracyjnej i udział w komisji antymobingowej w KPP
Gniezno;
22) współpraca z Wydziałem Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu
oraz komórkami organizacyjnymi Komendy w zakresie spraw kadrowych
i szkoleniowych oraz doskonalenia zawodowego.
§ 19. Do zakresu zadań Zespołu Dyscyplinarnego, Skarg i Wniosków należy:
1) przyjmowanie oraz ewidencjonowanie skarg i wniosków dotyczących działalności
Komendy i podległych jednostek Policji;
2) prowadzenie postępowań skargowych w Komendzie i podległych jednostkach Policji;
3) prowadzenie sprawozdawczości skargowej;
4) przeprowadzanie cyklicznych szkoleń policjantów jednostki w oparciu o rzeczywiste
przyczyny skarg;
5) prowadzenie na polecenie kierownika jednostki czynności wyjaśniających, w tym:
a) przedstawianie wniosków kierownikowi jednostki z powadzonych czynności,
b) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie prowadzonych czynności wyjaśniających,
c) wskazywanie przyczyn nieprawidłowości i ich analizowanie,
6) prowadzenie na polecenie kierownika jednostki postępowań dyscyplinarnych, w tym:
a) prowadzenie sprawozdawczości dyscyplinarnej,
b) analiza przyczyn naruszenia dyscypliny służbowej przez funkcjonariuszy Policji,
c) wskazywanie potrzeb szkoleniowych w celu poprawy dyscypliny służbowej.
§ 20. Do zadań Zespołu Prezydialnego należy w szczególności:
1) zapewnienie obsługi kancelaryjno - biurowej Komendanta Powiatowego Policji
w Gnieźnie, i jego Zastępców;
2) ewidencjonowanie, rozpowszechnianie i aktualizowanie aktów prawnych własnych
i wpływających do Komendanta Powiatowego Policji w Gnieźnie;
3) prowadzenie kancelarii ogólnej Komendy;
4) koordynowanie współpracy Komendanta z podmiotami zewnętrznymi, w tym ze
związkami zawodowymi policjantów i pracowników Policji;
5) opracowywanie projektów zarządzeń i decyzji wydawanych przez Komendanta
Powiatowego Policji w Gnieźnie;
6) udostępnianie zbiorów obowiązujących aktów prawnych resortowych i poza resortowych;
7) nadzór nad prawidłowym wykonywaniem czynności w zakresie pracy kancelaryjno-
biurowej w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach organizacyjnych
podległych Komendantowi Powiatowemu Policji w Gnieźnie;
8) realizowanie innych, niż wymienione w ust. 1 pkt 1-8, zadań zleconych przez
kierownictwo Komendy oraz współpracowanie z komórkami Komendy Wojewódzkiej
Policji w Poznaniu właściwymi w sprawach prezydialnych.
§ 21. Do zakresu zadań Zespołu Finansów i Zaopatrzenia należy:
-
realizacja czynności w zakresie procedur określonych przez Komendanta Wojewódzkiego
Policji w Poznaniu dotyczących realizacji dochodów budżetowych;
-
wykonywanie zadań z zakresu gospodarki finansowej w ramach określonych przez dysponenta środków budżetu państwa;
-
przekazywanie prawidłowo wystawionych rachunków, faktur i innych dowodów księgowych do właściwych komórek organizacyjnych Komendy Wojewódzkiej Policji;
-
opracowywanie dokumentów księgowych potwierdzających dokonanie operacji
gospodarczych oraz potwierdzenie, że wydatku dokonano w sposób celowy, oszczędny
i gospodarny;
-
naliczanie oraz sporządzanie list na wypłatę równoważników pieniężnych wynikających z pozycji budżetowych Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu;
-
prowadzenie gospodarki mandatami karnymi;
-
realizacja czynności konserwacyjnych i naprawczych związanych z utrzymaniem obiektów w należytym stanie technicznym i estetycznym, w tym także czynności związanych z utrzymywaniem czystości w pomieszczeniach i w otoczeniu obiektów;
-
zapewnienie niezbędnego zabezpieczenia logistycznego i technicznego oraz zgłaszanie istniejących potrzeb w tym zakresie;
-
prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu, materiałów i inwentarza żywego w zakresie gospodarki materiałowo-technicznej;
-
zgłaszanie potrzeb jednostki na materiały, sprzęt, usługi niezbędne do prawidłowego
funkcjonowania jednostki, a także sprzęt kwaterunkowo-gospodarczy, techniki policyjnej,
wyposażenia specjalnego oraz druków;
-
nadzór nad eksploatacją i stanem technicznym powierzonego w użytkowanie majątku;
-
organizowanie i przeprowadzanie inwentaryzacji składników majątkowych, ich
brakowanie i zagospodarowywanie;
-
nadzór nad eksploatacją i stanem technicznym pojazdów;
-
ustalenie norm zużycia paliwa środków transportu;
-
prowadzenie całości zagadnień związanych z dokumentowaniem eksploatacji pojazdów;
-
prowadzenie ewidencji opłat za holowanie i parkowanie zabezpieczonych pojazdów przetrzymywanych w celach dochodzeniowo-śledczych;
-
prowadzenie gospodarki mieszkaniowej oraz bieżącej eksploatacji, konserwacji
i remontów obiektów, środków transportu i wyposażenia technicznego a także
realizowanie zadań w zakresie spraw socjalnych;
-
przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie właściwości Komendanta
w sprawach mieszkaniowych, prowadzenie kart mieszkaniowych;
-
prowadzenie ewidencji ilościowej majątku rzeczowego;
-
prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń policjantom i pracownikom Policji
dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia;
-
porównywanie (raz w roku) stanów ewidencji prowadzonej przez Komendę Powiatową
Policji w Gnieźnie ze stanami ewidencji głównej Wydziału Zaopatrzenia Komendy
Wojewódzkiej Policji w Poznaniu;
-
prowadzenie dokumentacji w zakresie darowizn rzeczowych i finansowych;
-
prowadzenie postępowań szkodowych w przypadku szkód powstałych w mieniu Skarbu Państwa znajdujących się w dyspozycji Komendanta;
-
nadzór nad eksploatacją i stanem technicznym powierzonego w użytkowanie majątku oraz
środków czystości;
-
wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych kompetencji;
§ 22. Do zakresu zadań Zespołu Obsługi Systemów Informacyjnych należy:
1) wprowadzanie informacji do Krajowego Systemu Informacyjnego z zakresu:
a) rejestracji procesowych,
b) rejestracja zdarzeń drogowych, karty informacyjne przestępstw i wykroczeń
drogowych (Prd 5/1, Prd 2),
c) rejestracja utraconych pojazdów, dokumentów i rzeczy;
2) bieżące sprawdzanie danych oraz udział w akcjach policyjnych celem dokonywania
sprawdzeń na rzecz funkcjonariuszy Komendy i podległych jednostek Policji;
3) sporządzanie zestawień i sprawozdań statystycznych na potrzeby Komendy i podległych
komisariatów;
4) wprowadzanie informacji do eRCDŚ z zakresu rejestracji śledztw i dochodzeń, czynności
sprawdzających, odmów;
5) bezpośredni nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem sprzętu łączności i informatyki,
prowadzenie szkoleń w zakresie prawidłowej eksploatacji oraz bieżące wsparcie
użytkowników sprzętu będącego w użytkowaniu jednostki i jednostek podległych;
6) bieżąca konserwacja sprzętu teleinformatycznego, przy ścisłej współpracy ze służbami
technicznymi Wydziału Łączności i Informatyki Komendy Wojewódzkiej Policji
w Poznaniu zwanego dalej WŁiIKWP;
7) wstępne diagnozowanie urządzeń sprzętu teleinformatycznego, dokonywanie drobnych
napraw, w przypadku poważniejszych uszkodzeń lub obowiązywania umów serwisowych
– przekazywanie sprzętu do naprawy do WŁi IKWP ;
8) zgłaszanie, do dyżurnego Wojewódzkiego Węzła Teleinformatycznego KWP w Poznaniu
pod numer telefonu 14111, wszelkich awarii związanych z działaniem systemów
teleinformatycznych w jednostce KPP i jednostkach podległych;
9) instalowanie sprzętu teleinformatycznego dla użytkowników końcowych jednostki
i jednostek podległych;
10) realizowanie wytycznych KGP zawartych w dokumentach „ Zalecenia dotyczące
standardów technicznych, użytkowych oraz bezpieczeństwa , stosowanych w Policji,
w zakresie informatyki i łączności, politykach bezpieczeństwa, instrukcjach
bezpieczeństwa i innych decyzjach KGP dot. systemów informatycznych jawnych
(np. KSIP, SWD), dokumentach SWBS i PBE systemów i stanowisk informatycznych
niejawnych oraz w politykach bezpieczeństwa i decyzjach Komendanta Wojewódzkiego
Policji w Poznaniu;
11) konfigurowanie terminali mobilnych, stanowisk dostępowych, stanowisk internetowych
i komputerów wolnostojących zgodnie z wytycznymi wynikającymi z dokumentów
określonych w pkt. 10 oraz administrowanie kontami użytkowników (dodawanie,
usuwanie, konfiguracja profili użytkowników;
12) realizacja techniczno – administracyjna elementów systemów centralnych (np. SWOP,
SWD, poczta Lotus Notes) oraz uczestniczenie we wdrożeniach nowych systemów
w jednostce i jednostkach podległych;
13) prowadzenie ewidencji upoważnień i uprawnień do systemów informatycznych
funkcjonariuszy i pracowników cywilnych jednostki i jednostek podległych zgodnie
z wytycznymi wynikającymi z dokumentów określonych w pkt. 10;
14) prowadzenie niezbędnej dokumentacji oraz dystrybucji sprzętu zgodnie z decyzjami
Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu, w tym w zakresie funkcjonowania
służbowej telefonii komórkowej i użytkowania służbowych pamięci przenośnych przez
funkcjonariuszy i pracowników cywilnych jednostki i jednostek podległych;
15) podstawowy nadzór techniczny i administrowanie systemami lokalnymi jednostki
i jednostek podległych, w tym systemami kontroli dostępu i monitoringów obiektowych;
16) prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu teleinformatycznego oraz demontaż
i przygotowanie sprzętu teleinformatycznego do wybrakowania zgodnie
z obowiązującymi procedurami;
17) dokonywanie kontroli wykorzystania sieci Internet oraz bieżąca weryfikacja bilingów na
stanowisku taryfikacyjno -bilingowym – dla potrzeb jednostki i jednostek podległych;
-
18) utrzymywanie w należytym porządku pomieszczenia serwerowni oraz pomieszczenia dla urządzeń zasilania gwarantowanego w szczególności dbanie o prawidłowe rozmieszczenie kabli krosowych w szafach teleinformatycznych, kontrola prawidłowego działania systemów klimatyzacji;
-
19) zabezpieczanie teleinformatyczne przeprowadzanych przez jednostkę operacji policyjnych o zasięgu lokalnym;
-
20) współuczestniczenie w opracowywaniu planów mobilizacyjno - obronnych;
21) obsługa Systemu Analitycznego oraz platformy Elektronicznej Platformy Usług
Administracji Publicznej ;
22) rejestracja zakończeń postępowań przygotowawczych przez prokuraturę;
23) administrowanie Systemu Elektronicznego Powiadamiania o Nieprawidłowościach
Ujawnionych w Rejestracjach KSIP.
§ 23. Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa
i Higieny Pracy należy:
1) prowadzenie wstępnych szkoleń z zakresu bhp;
2) prowadzenie postępowań powypadkowych;
3) opracowanie instrukcji z zakresu BHP;
4) organizacja i prowadzenie szkoleń wstępnych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy -
instruktarzu ogólnego pracowników Policji i funkcjonariuszy;
5) prowadzenie kontroli warunków służby/pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bhp
w komórkach organizacyjnych Komendy;
6) opracowywanie kart ocen ryzyka na poszczególnych stanowiskach pracy;
7) bieżące informowanie Komendanta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz
z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
8) współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi w zakresie organizowania
szkoleń bhp, w tym udział w tworzeniu programów szkoleń oraz wyjaśnianie
poszczególnych zagadnień dot. problematyki bhp;
9) wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych
kompetencji;
§ 24. Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Ochrony Przeciwpożarowej należy w szczególności:
1) rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i analizowanie stanu ochrony przeciwpożarowej
w oparciu o czynności kontrolne – przeglądy;
2) opracowanie Regulaminu Ochrony Przeciwpożarowej dla KPP i jednostek podległych oraz
jego aktualizacja;
3) opracowanie instrukcji z zakresu ochrony przeciwpożarowej KPP Gniezno i podległych
komisariatów Policji;
4) prowadzenie wstępnych i okresowych szkoleń w zakresie ochrony przeciwpożarowej;
5) przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych w jednostce oraz
kontrolowanie gaśnic i hydrantów wewnętrznych w KPP Gniezno oraz w podległych
komisariatach Policji.
§ 25. Do zakresu zadań Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy:
-
zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ochrony systemów teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne, również w zakresie ochrony fizycznej;
-
opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
-
prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce
organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
-
prowadzenie postępowań sprawdzających oraz szkoleń z zakresu ochrony informacji niejawnych policjantom i pracownikom komórek i jednostek podległych KPP w Gnieźnie,
a także kandydatom do służby lub pracy w komórkach i jednostkach podległych KPP w Gnieźnie;
-
kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
-
przechowywanie złożonych oświadczeń o stanie majątkowym i udostępnianie ich do analizy osobom uprawnionym, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
prowadzenie weryfikacji i bieżącej kontroli zgodności funkcjonowania systemów teleinformatycznych ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa oraz przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji;
-
uczestniczenie w procesie zarządzania ryzykiem w systemach teleinformatycznych oraz prowadzenie postępowań wyjaśniających w przypadku powstania incydentu bezpieczeństwa teleinformatycznego w Komendzie;
-
prowadzenie szkoleń dla użytkowników z zakresu przetwarzania i ochrony informacji
w niejawnych systemach teleinformatycznych;
-
prowadzenie kancelarii tajnej w Komendzie;
-
przyjmowanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, wydawanie, udostępnianie, przekazywanie, wysyłanie i archiwizowanie materiałów niejawnych;
-
nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w zakresie działania kancelarii tajnej;
-
prowadzenie urządzeń ewidencyjnych oraz nadzór nad właściwym oznaczaniem
i ewidencjonowaniem dokumentów w Komendzie;
-
realizowanie zadań związanych z przygotowaniami obronnymi w Policji, w zakresie
właściwości wydziału.
§ 26. Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo-Informacyjnych należy:
-
obsługa medialna Komendanta w zakresie działalności prasowej i informacyjnej;
-
realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;
-
współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;
-
współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami w zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;
-
współuczestnictwo w realizacji programów prewencji kryminalnej;
-
udzielanie odpowiedzi na krytykę i interwencje prasowe kierowane pod adresem Policji;
-
współpraca z dziennikarzami;
-
prowadzenie internetowego serwisu informacyjnego;
-
redagowanie strony podmiotowej Komendanta w Biuletynie Informacji Publicznej;
-
realizacja innych niż wymienione w ust. 1 pkt 1 – 9 zadań zleconych przez Kierownictwo
Komendy oraz współpraca z Zespołem Prasowym Komendy Wojewódzkiej Policji
w Poznaniu.
ROZDZIAŁ V
PRZEPISY PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE
27. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy w terminie 30 dni od wejścia w życie regulaminu określą szczegółowe zakresy podległych komórek organizacyjnych oraz karty opisu stanowiska pracy.
2. Kierownicy komórek organizacyjnych są obowiązani do niezwłocznego zapoznania podległych policjantów i pracowników z postanowieniami niniejszego regulaminu.
3. W przypadku zmian organizacyjnych Komendy oraz zakresu zadań komórek organizacyjnych Komendy dokonuje się niezwłocznie odpowiednich zmian niniejszego regulaminu.
4. W przypadkach o których mowa w ust. 3 kierownicy komórek organizacyjnych Komendy dokonują aktualizacji szczegółowych zakresów zadań podległych komórek organizacyjnych oraz kart opisu stanowiska pracy dla poszczególnych stanowisk służbowych.
§ 28. Traci moc Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie z dnia 2 marca 2009 r. (Pp-p-023-18/09), zmieniony Regulaminem z dnia 15 marca 2009r (Pp-p-023-37/09), Regulaminem z dnia 20 maja 2009r (Pp-p-023-55/09), Regulaminem z dnia 19 sierpnia 2010r (Pp-p-023-70/2010), Regulaminem z dnia 23 stycznia 2012r (Pp-p-023-14/2012), Regulaminem z dnia 9 maja 2014r (Pp-p-023-80/2014), Regulaminem z dnia 20 października 2015r (Pp-p-023-121/2015), Regulaminem z dnia 16 marca 2016r (Pp-p-023-89/2016)
i Regulaminem z dnia 15 maja 2017r (Pp-p-023-58/2017).
§ 29. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
W GNIEŹNIE
mł. insp. Przemysław KOZANECKI
W porozumieniu:
KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI
W POZNANIU
insp. Piotr MĄKA
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2017 r. poz. 1321, poz. 2409 oraz z 2018 r. poz. 106, poz. 138, poz. 416, poz. 650 i poz. 730.